ID: 478744
Fråga nr 1
Ni har publicerat er upphandling mitt under semesterperioden. Det är inte rimligt att förvänta sig att vi leverantörer skall kunna besvara en så pass omfattande upphandling under den tid på året när bemanningen är som lägst.
En upphandling bygger även på en dialog mellan leverantör och Region och vi antar att även er personal kommer ta ut semester vilket gör att frågor och svar kommer dröja.
Vi hemställer därmed om en förlängning av anbudstiden med 2 veckor ( sista anbudsdag 3/9 ) för att vi ska ha en realistisk möjlighet att besvara denna.